Retour en garantie informatie

Zichttermijn

Consumenten hebben wettelijk het recht op 14 dagen zichttermijn bij aankopen via internet of telefoon. Dit wordt ook wel de afkoelingsperiode genoemd.
Consumenten kunnen hun bestelling dan ook binnen 14 dagen na ontvangst retour sturen naar Fabertronics. Het product dient ongebruikt in originele en ongeschonden verpakking te zitten. Wij zullen na ontvangst het aankoopbedrag van het product binnen 14 dagen retourneren.

Uitzonderingen
Maatwerk, artikelen die speciaal voor u besteld zijn, die snel kunnen bederven of verouderen, persoonlijk van aard zijn, snel kunnen bederven of verouderen en software waarvan de verpakking is geopend of de zegel is verbroken kunnen niet retour genomen worden.
Hieronder vallen bijvoorbeeld artikelen die niet in de webwinkel voorkomen en voor u besteld zijn en kabels die per strekkende meter worden verkocht en batterijen.
Extra verzendkosten voor snellere verzending en verzendkosten voor bestellingen verzonden buiten Nederland en België worden niet geretourneerd.

 

Zakelijke aankopen

Heeft u bedrijfsmatig een aankoop gedaan, dan is retourneren van voorraadproducten in overleg meestal mogelijk.
Afhankelijk van de bestelde producten, ordergrootte, eventueel geopende verpakking en eventuele omruil voor een ander artikel zal het volledige bedrag of een gedeelte hiervan geretourneerd worden. Het geretourneerde bedrag wordt verminderd €10,- restocking fee. Eventuele gemaakte verzendkosten worden niet geretourneerd. Wilt u een product op proef? Vraag ons dan voor een proefmodel.

Uitzonderingen
Maatwerk, artikelen die speciaal voor u besteld zijn, die snel kunnen bederven of verouderen, persoonlijk van aard zijn, snel kunnen bederven of verouderen en software waarvan de verpakking is geopend of de zegel is verbroken kunnen niet retour genomen worden.
Hieronder vallen bijvoorbeeld artikelen die niet in de webwinkel voorkomen en voor u besteld zijn en kabels die per strekkende meter worden verkocht en batterijen.

 

Reclameren

Ondanks dat alles met zorg wordt behandeld kan er een keer iets mis gaan.
Indien er iets beschadigd is, iets ontbreekt of verkeerd geleverd is bij de bestelling dient u dit binnen 24 uur na ontvangst te melden. Mocht het pakket beschadigd aankomen laat de postbode dan een aantekening maken.
Na de melding gaan wij kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen.

 

Retourneren

Om te zorgen voor een goede en snelle afhandeling vragen wij u ons eerst een email te sturen, geef hier in aan welke artikelen u wilt retourneren en de reden hiervoor. Dit kan bijvoorbeeld zijn afkoelingsperiode of verkeerd geleverd.
Na ons akkoord kunt u de artikelen samen met een kopie van de factuur retour sturen.

Let u a.u.b. op de volgende punten:

Het product mag niet gebruikt of beschadigd zijn en dient in originele ongeschonden verpakking te zitten
Plak geen stickers of plakband op de originele verpakking of doos
Verstuur het product in een degelijke verzendverpakking, bij voorkeur de verpakking waarin u het ook heeft ontvangen
Onvoldoende gefrankeerde, onder rembours opgestuurde en beschadigde pakketten worden niet door ons aangenomen
De retourzending dient binnen 7 dagen na onze goedkeuring bij ons binnen te zijn
Indien u kiest voor geldteruggave vermeldt dan ook uw rekeningnummer

Het retouradres kan verschillend zijn per bestelling. Dit is afhankelijk uit welk magazijn dit afkomstig is. Na uw aanmelding laten we u het juiste adres weten. Dit is in elk geval binnen Nederland.

Vermeld ook de afzender op het pakket, uw eigen adres dus.

U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Wij raden aan om uw pakket aangetekend of verzekerd en voorzien van een track en trace nummer op te sturen. De verzendkosten zijn voor uw rekening. (Op foutief geleverde producten na, hiervoor zijn de verzendkosten voor Fabertronics).

Maakt u gebruik van een retourlabel, haalt u de zending niet af van het postkantoor of weigert u deze aan de deur dan hoeft u de zending niet zelf te frankeren en houden we de portokosten voor het retourzenden in op de terugbetaling.
Voor PostNL Nederland en België is dit €8,- en voor DPD Nederland €12,-.

 

Garantie

Op alle nieuw door ons geleverde artikelen zit standaard één jaar garantie, tenzij anders vermeld. Op artikelen met standaard een langere fabrieksgarantie kunt u tijdens deze garantie periode bij ons terecht. In een aantal gevallen is het ook mogelijk om de garantie direct met de fabrikant af te handelen. Dit heeft als voordeel voor u dat u het artikel sneller terug heeft en vaak verzendkosten bespaart.

 

Retourzending voor garantie

Om te zorgen voor een goede en snelle afhandeling vragen wij u ons eerst een email te sturen, geef hier in aan welk artikel er defect is en een duidelijke omschrijving wat er defect is, wat het wel en wat het niet doet. Met enkel het woord "Defect" of "Werkt niet" kunnen wij niets.
Na ons akkoord kunt u de artikelen samen met een kopie van de factuur retour sturen.
U ontvangt een bericht zodra wij uw artikel hebben ontvangen en tevens zodra we deze weer terug naar u sturen.

Let u a.u.b. op de volgende punten:

Stuur het product zo compleet mogelijk op
Verstuur het product in een degelijke verzendverpakking
Onvoldoende gefrankeerde, onder rembours opgestuurde en beschadigde pakketten worden niet door ons aangenomen
De retourzending dient binnen 14 dagen na onze goedkeuring bij ons binnen te zijn
Bij (sporen van) onoordeelkundig gebruik vervalt de garantie

Het retouradres kan verschillend zijn per bestelling. Dit is afhankelijk uit welk magazijn dit afkomstig is. Na uw aanmelding laten we u het juiste adres weten. Dit is in elk geval binnen Nederland.

Vermeld ook de afzender op het pakket, uw eigen adres dus.

U bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Wij raden aan om uw pakket aangetekend of verzekerd en voorzien van een track en trace nummer op te sturen. De verzendkosten zijn voor uw rekening.

De terugzending van ons uit weer naar u toe is (binnen Nederland) voor onze rekening. Indien een artikel niet defect is maar verkeerd gebruikt wordt of de handleiding niet goed is gelezen, zijn wij genoodzaakt om de verzendkosten van het retour sturen in rekening te brengen alvorens wij het artikel retourneren.